Nakladnik: Istarski ogranak Društva hrvatskih književnika Pula
Knjižnica "Nova Istra", sv. 105.
Niz: Povijest
Urednik: Boris Domagoj Biletić
Recenzenti: akademik Josip Bratulić i prof. dr. sc. Nevio Šetić
Grafička priprema i prijelom: David Ivić
Format: 17 x 24 cm
Opseg: 442 str.
Cijena: 250 kn / 33 €
ISBN 978-953-278-324-7
DIO PRVI
1. RAVNOPRAVNOST RAVNOPRAVNIH
1.1. Društveno-nacionalna uvjetovanost škole
1.1.1. Tommaseovo slavensko-talijansko bratstvo
1.1.2. De Franceschijev etnocentrizam
1.2. Demografski odnosi u Istri uoči Prvoga svjetskog rata
1.2.1. Nacionalna majorizacija metodom "lingua d'uso"
1.2.2. Vjerodostojnost popisa načelom "lingua d'uso" ili kako je potalijančeno istarsko selo
1.3. Školsko šarenilo u Istri na prijelazu stoljećâ
1.3.1. Razvoj javnih škola
1.3.2. "Lega Nazionale" i njezine škole u Istri
1.3.3. "Družba sv. Ćirila i Metoda za Istru" i njezine škole
DIO DRUGI
2. U VIHORU PRVOGA SVJETSKOG RATA
2.1. Geneza talijanskih posezanja za istočnom obalom Jadrana i iredenta
2.1.1. Ususret ratu
2.1.2. Londonski ugovor i Jugoslavenski odbor
2.1.3. Od Soče do Piave
2.1.4. Rimski pakt i Država SHS
2.1.5. Između ideala i nečasne trgovine – Versajski mir i Liga naroda
2.2. Nepouzdanost školske statistike
DIO TREĆI
3. ITALIJA, VELIKA ZEMLJA SLOBODE ILI FAŠIZAM PRIJE FAŠIZMA
3.1. Periodizacija
3.2. Velika zemlje slobode
3.3. Obračun s Katoličkom crkvom istarskih Hrvata
3.4. Na redu su škole
3.5. Aneksija anektiranoga: Rapalski ugovor kao farsa
3.5.1. Dvostruka igra
3.5.2. Rapalski ugovor i hrvatsko školstvo
DIO ČETVRTI
4. ERA FASCISTA
4.1. Anarhija ili legalna diktatura
4.2. Školska reforma Giovannija Gentilea
4.2.1. Teorijske osnove
4.2.2. Vedra škola Giuseppea Lombarda Radicea
4.2.3. Organizacijski ustroj
4.2.4. Načelo nacionalnoga odgoja
4.2.5. Obrazovanje kadrova
4.2.6. Konačni izgon hrvatskih škola
4.3. Asimilacija se nastavlja
4.3.1. Izgradnja školskih objekata
4.3.2. Dječji vrtići
4.3.3. Osnovna škola
4.3.4. Seoske škole
4.3.5. Večernji tečajevi
4.3.6. Poljoprivredne škole Faina
4.3.7. Srednje škole
4.3.8. Paraškolska ustanova "Balilla"
4.3.9. Nagrade u svrhu asimilacije
4.3.10. Krug se zatvorio: GIL i Školska povelja Giuseppea Bottaija
4.3.11. U duhovnome logoru
DIO PETI
5. ULTIMATUMI, DIKTATURE I MNOGOVLAŠĆA
5.1. Zablude, protektorati i marionete
5.1.1. Hrvatski mazohizam: ujedinjenje, „prisajedinjenje“ ili okupacija
5.1.2. Domoljubi, marionete ili real-političari
5.2. Početak kraja
5.2.1. U nove provincije
5.3. Rasulo
5.3.1. Igra je završena
5.3.2. Ničija škola
5.3.3. Hrvatska škola nije nestala – pojam obiteljske škole
DIO ŠESTI
6. NOVI ISTARSKI PREPOROD
6.1. Narodni je duh teško slomiti
6.1.1. Od Bihaća do Topuskoga
6.1.2. Istra je dio političke stvarnosti Hrvatske
6.1.3. Od Pazina do Brgudca i Sv. Donata
6.1.4. Otvorena je prva javna hrvatska škola: istarsko školstvo postaje dijelom hrvatskoga školstva
6.2. Konferencija u Medveji
6.2.1. Pitanja bez odgovora
6.3. Razdoblje učiteljskih tečajeva i prva istarska početnica
6.3.1. Učiteljski tečajevi na oslobođenim područjima Hrvatske
6.3.2. Učiteljski tečajevi na oslobođenim područjima Istre
6.3.3. Učiteljski tečaj za napredne
6.3.4. Učiteljski tečajevi u Čabru
6.3.5. Prva istarska hrvatska početnica
6.4. Prema novoj školi
6.4.1. Savjetovanje prosvjetnih radnika u Glini
6.4.2. Načela djelovanja nove škole
6.4.3. Ustrojstvo prosvjetnih vlasti i organizacija rada
6.4.4. Otvorene škole u Istri
DIO SEDMI
7. IZMEĐU MIRA I OKUPACIJE
7.1. "Allied peace": Savezništvo ili okupacija
7.2. Školsko dvovlašće u Istri
7.2.1. Škole u Zoni A
7.2.2. Škole u Zoni B
Riassunto
Zusammenfassung
Povzetek
Summary
Izvori i literatura
A. Izvori
B. Literatura
1. Knjige
2. Članci i rasprave
3. Tiskovine
4. Mrežni izvori
Popis kratica
Imensko kazalo
Mjesno kazalo
Iz recenzija:
Akademik Josip Bratulić
Prof. dr. sc. Nevio Šetić