Nova Istra
203 Franjo NAGULOV KRITIČKI PRISTUPI I OSVRTI Tekst budala oglednim je primjerom povremenoga nepotrebnoga srljanja u la mentaciju te izljeve subjektova (pre)naglašenoga samosažaljenja: taj osjećaj odbače- nosti. / ona je svjesna da je voliš i da ćeš joj pokloniti / bubreg i srce. / ako ustreba, / zbog nje ćeš ugroziti vlastiti život, / ali onda te odbaci samo zato jer si skroman i dobar / zbog smutljivca koji je spreman počiniti / pronevjeru u banci i / okoristiti se preko tuđih leđa . Na sličnom je tragu i tekst naslovljen jaja čiji ironijski pomak ostavlja neuvjer ljiv dojam. Tekst pravo predstavlja subjektovu ogorčenost suvremenim standardima muške ljepote, napose metroseksualnih naznaka. Pritom valja naglasiti kako posri jedi nipošto nije šovinistički diskurs, već ponekad i stilski bezrazložno inzistiranje na pretežno autoironičnoj konkluziji. Na tom tragu, uz opasku kako je posrijedi primjer skromnih kvalitativnih dosega, pročitao sam i pjesmu naslovljenu maglenka čije neuvjerljivo finale možemo ocijeniti tek humorom u pokušaju: „hajde ih svuci“ – / pristojno sam zamolio, / pa si ih svukla uz neizostavnu opasku: / „ali još samo ovaj put“, / premda smo oboje znali da / prodaješ maglu . Možda bi se moglo reći kako je upravo navedeni primjer potvrda ponekad vrlo jakoga utjecaja ironijski prepoznat ljivoga pjesništva Roberta Roklicera (1970. – 2018.) na Matasovićevo stvaralaštvo. U tekstu tvoj novi dečko primjećujem nešto izraženiju poetičku osjetljivost koja se osobito očituje u poredbeno-anaforičkom gomilanju u prvoj strofi: tvoj novi dečko, govoriš, / zanosan je poput planinskoga vjetra, / poput plamena, / poput pijeska koji ispire biserno, plavo more, / poput lastavice, / poput Afrike kakva je bila nekad . Tek stom amnezija ismijani su suvremeni „trendizmi“, poput korištenja priručnika za sa mopomoć i prigodničarskoga, društvenim mrežama svojstvenoga citiranja, nerijet ko lišenoga suvisloga sadržajno-semantičkoga konteksta. Tematski se na taj primjer nastavlja upečatljiva minijatura naslovljena zagledavanje ; ističem: gledam ga kako leži na asfaltu / nacrtan kredom, policijskom, bijelom – / tvoj novi dečko // a sve je za nje- ga moglo poći drukčije / da se zagledao u nečiju tuđu / bivšu djevojku . U pjesmi suče- ljavanje svjedočimo nepotrebnoj intersemiotičkoj gesti (koju u potpunosti opravdati neće ni završni tekst rukopisa), čija pojavnost izvjesno narušava estetsku cjelinu vrlo solidnoga teksta koji, poput nekoliko prethodnih, donosi subjektovo razmatranje hipotetskoga ubojstva/smrti novoga dečka (ili novih dečki) njegove bivše ljubavne partnerice (ili, dakako, partnerica): nijedna od njegove 4 diplome / nije mu pomogla / kada je na njega naletio automobil. / „pazi, auto!“, umalo sam se izderao, / ali onda sam se sjetio da bi mi bilo jednostavnije / trznuti volan i tako izbjeći / sučeljavanje // tvoj novi dečko ispružio se na asfaltu . Radikalizacija promišljanja navedene pretpostavke slijedi u tekstu upucavanje u kojemu čitamo subjektovo promišljanje metode likvi dacije novoga dečka njegove bivše partnerice. Pjesma seronja prema svemu je sudeći zalihosni komentar suvremenih„trendiza ma“, napose metroseksualnosti, uz tendencioznu završnicu kojom je iznova razmo
RkJQdWJsaXNoZXIy NjQyNzA=