Nova Istra
197 LITERARNI KONTRAGARD! Slavko JENDRIČKO: Logo/s , Vlastita naklada, Sisak, 2018., 61 str. Gotovo fanatična produktivnost sisačkoga pjesnika Slavka Jendrička poznata je činjenica. Pa ipak, valja naglasiti kako je unatrag dvije godine ova knjiga čak osmo Jendričkovo ukoričenje. Nedavno sam za časopis „Riječi“, pišući ogled o također ne tom objavljenoj zbirci Apostolke (Ogranak Matice hrvatske, Sisak, 2018.), ustvrdio kako autorovu stvaralaštvu prijeti ozbiljna opasnost od manirizma. I dalje tako mi slim. No, ne u odnosu na zbirku koja je predmetom ovoga teksta, a koja je nastala kao prosvjed protiv promjene logotipa sisačke Galerije Striegl . Rukopis čine četiri nenaslovljene cjeline naznačene brojem točaka (jedna točka za prvu cjelinu, dvije za drugu, tri za treću te četiri točke za četvrtu cjelinu). Posrijedi je opsegom jedna od kraćih (četrdeset i jedna pjesma) te selektivno promišljenijih au torovih zbirki tijekom navedenoga razdoblja, na tragu naslova kao što su Strieglovi hologrami i Magijsko zatvaranje krugova (obje datiraju iz 2017. godine), a naspram opsežnijih i koncepcijski te sadržajno slabijih naslova poput, primjerice, rukopisa Vozni red (2016.) i spomenutoga nedavnog ukoričenja Apostolke (koji, usporedbe radi, broji čak stotinu i trideset pjesama). Prva cjelina započinje tekstom Pisanje molitvi kojim je domišljato razloženo svje tonazorsko pozerstvo od čega se subjekt nastoji izuzeti pokušajem bijega u literar no isposništvo: Na tulumu / revolucionara / greškom / kresnuo sam / u tuđu / žen- sku // od tada / instinktom / budućeg / sveca / pišem molitve . Odmah valja istaknuti kako su u knjizi pretežno zastupljeni tekstovi stilski minimalističkih karakteristika, napose vrlo kratkoga stiha te jedva primjetnoga korištenja interpunkcijskih znako va. U izvrsnoj pjesmi Šetnica povijesnih koraka primjećujemo subjektovo rezignirano Franjo NAGULOV
RkJQdWJsaXNoZXIy NjQyNzA=