Nova Istra
17 Vinko BREŠIĆ PATNJA U drugoga su jadi generalni jer je jednoj mladoj ženi prije samo dva mjeseca život bio prava koma: prepun problema i u kući i na poslu. Pogađate: prvo je reklama za Afričku šljivu , drugo za Tensilen . Možda niste znali da svaki peti muškarac ima problem s padanjem , no muškarci koji to znaju uzimaju afričku šljivu, koja aktivira svaku muškost. Za sve nuspojave va- lja se obratiti svome liječniku ili ljekarniku! Svi znamo da stvari u životu nisu uvijek onakve kakve nam se čine , a samo oni koji uzimaju Tensilen mogu doživjeti taj drugačiji pogled. Tensilen pomaže da se osjeća- mo raspoloženo, da podignemo samopouzdanje i energiju . Tako se, naime, povjerava reklamna mlada majka, supruga i žena s poslom, koja je prije samo dva mjeseca bila na rubu suza , ali otkad joj je prijateljica preporučila da uzima Tensilen , ona je raspo- ložena, sretna, nije pod stresom i ponovno uživa u svojoj obitelji i u svome poslu. Neko vrijeme ova je reklama išla bez partnera koji pere podove, a onda se i on pojavio, s njime i obiteljsko pakiranje dotičnoga Tensilena. Baš kao što u novoj ver ziji Afričke šljive novi muški protagonist, vršnjak ranijega, zavodljivo i pun samopo uzdanja sada prilazi svojoj partnerici s ružom među zubima. Umjetnom, naravno!1 Najprije moram reći da zapravo volim reklame jer se među njima nađe uistinu dobrih, inteligentnih i duhovitih, pravih remek-djela u svome žanru pa s razlogom postoje i njihovi festivali. No, u ovim dvjema reklamama nešto mi je zapelo za oko. Htio – ne htio, svaki bih se put upitao jedno te isto: u čemu je zapravo problem? On je mlad, u naponu snage i očito zdrav. Ona je mlada, ima obitelj, kuću, posao i prijatelje, čak i savršenoga muža koji ne dijeli poslove na muške i ženske. Pa u čemu je onda problem? Problem je u tome što problema nema! Jer kakav je to problem što momak očito ne funkcionira kao seksualni stroj pa, eto, ponekad i zakaže. A mlada je žena i zdrava i prava, ima obitelj, kuću, posao i pri jatelje. Pa što joj onda nedostaje? Ne nedostaje, nego je očito nečega previše. U jednoj i u drugoj reklamnoj priči naši protagonisti očito imaju prevelika očekivanja i od sebe i od života pa umjesto da budu sretni i zahvalni, izmišljaju problem. Ali, bez brige, tu je farmaceutska in dustrija, koja ima rješenje za sve! Tek za svaki slučaj, pođe li nešto po zlu, valja se obratiti svome liječniku ili ljekarniku! Nisam čuo da se liječnička komora pobunila protiv ovakvih podmetanja. Baš kao što nisam čuo ni to da je ijedna ženska ili muš ka udruga reagirala s trenutno vrlo razvikanih rodnih pozicija. 1 U međuvremenu nastala je i nova verzija reklame za ovaj drugi proizvod s bitno drukčije raspoređenim ulogama, npr. u ovoj novoj mlada nam supruga otkriva jednu tajnu, naime, da je baš od muža uzela tu čarobnu pilulu!
RkJQdWJsaXNoZXIy NjQyNzA=