Nova Istra

408 PRILOZI O ZAVIČAJU Miodrag KALČIĆ Festivalu), bio sam, kao prethodne dvije godine, urednikom festivalskoga kataloga 7 , jedinoga relevantnog pisanog traga nakon završetka festivala. Kako je bila riječ o obljetničkome, polustoljetnome festivalu (po običaju još se ranije odustalo od mo- nografije), valjalo je tu nemalu obljetnicu, u datim vremenskim i materijalnim okol- nostima (uvijek prekratkim i preskromnim), prigodno obilježiti. Kopajući i listajući po nesređenoj i veoma oskudnoj festivalskoj arhivi i Sveučilišnoj knjižnici u Puli (koja posjeduje više materijala), uvidio sam temeljni nedostatak: ne postoji na jed- nome mjestu popis osnovnih, elementarnih podataka o proteklim festivalima. Kako prije svega valja poznavati osnovne podatke i činjenice, prionuo sam popisivanju, prikupljanju i zapisivanju podataka, i tad je rođena„Kronologija nagrađenih filmova i autora na Pulskim filmskim festivalima“, 8 koja prvi put iz festivala u festival (od prvog do 49.) podastire na jednome mjestu popis naziva festivala, datuma održava- nja, broj filmova (u konkurenciji i izvan nje, u takozvanoj „informativi“), nagrađenih filmova i autora, organizacijskih odbora, festivalskih vijeća i savjeta, direktora i rav- natelja, službenih festivalskih i inih žirija..., s popratnim podacima i pokojom sadr- žajnom bilješkom za svaki pojedini festival. Kronologija je danas dostupna svima na internetskim stranicama Pula Film Festivala 9 kao „arhiva podataka o filmskim festivalima u Puli (nagrade i još poneki podatak o svim održanim festivalima)“ 10 . Riječju, prikupljena je osnovna povijesna festivalska građa (djelomična festivalsko- ‑filmska, kulturna povijest Pule druge polovice dvadesetoga stoljeća) kao temelj za buduće opsežnije, posebnije i podrobnije istraživanje koje je potom uslijedilo i znat- no prošireno u ovoj „Kronici“. Filmski festival u Puli samo je jedna karika u lancu zaboravljenih pulskih kultur- nih tradicija: manifestacija, ustanova, institucija, kulturnih i umjetničkih društava i udruga nedostatnih i nepotpunih argumenata svoje postojanosti, nemarne, dijelom uništene, nepostojeće ili nikakve arhivske građe (osim šture, gole informacije, se- kundarnih i tercijalnih izvora, na požutjelim stranicama nepouzdanoga Glasa Istre ili ponekih drugih dnevnika, novina, tjednika...), nedostojno zabilježene prošlosti, 7 Pet dana prije početka festivala iz načelnih razloga, kada je katalog već bio zgotovljen, bio sam pri- moran podnijeti ostavku pa je objavljena festivalska brošura potpisana, kao za vremena real-soci- jalizma, imaginarnim pojmom uredništva Pula Film Festivala, o čemu podrobnije u ovoj„Kronici“ kad 50. Festival dođe na red. B. Ćustić Juraga:„Uoči početka 50. Pula film festivala podnio ostavku i urednik festivalskog kataloga: Miodrag Kalčić dao ostavku zbog Lušetićeve i Čakićeve cenzure“, Glas Istre, 18. srpnja 2003. 8 „Katalog 50. Pula film festivala: Arena – Pula, 19.-24. srpnja 2003., Kronologija 1954.-2003.“, Javna ustanova Pula film festival, Pula, 2003. 9 http://www.pulafilmfestival.hr/hr/index.php?p=list&group=47 10 Nikica Gilić: „Uvod u povijest hrvatskog igranog filma“, Leykam international, Zagreb, 2010., str. 185.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjQyNzA=