Nova Istra
241 Livija REŠKOVAC KRITIČKI PRISTUPI I OSVRTI rije o tome kakve su žene u nekom narodu, a ponekad isto za muškarce [...] Ali najružni- je je govorio o Grcima i Albancima, Šiptarima .; str. 39), kič-umjetnost dokonih boga- taša ( On smatra da su njegove slike „apstraktne“ i da su „izraz stanja emocionalne uzne- mirenosti i uzbuđenosti“, no u biti, one predstavljaju ono što on najbolje poznaje: pičke, i iznutra, i izvana. Pretpostavljam da to i drugi primjećuju, barem oni pametniji. Sigurna sam da ga zovu „ginekolog koji slika pičke“ i da mu se podsmjehuju iza leđa .; str. 58)... Ipak, dominantna i društveno intrigantna poveznica svih priča je baš položaj žena u društvu i braku, koje Bužarovska prikazuje (mentalno i fizički) ograničene u patri- jarhalnim okvirima, često u sjeni muževa položaja ili profesije (muž-pjesnik, muž- poduzetnik, muž-ginekolog, muž-veleposlanik) i koje oni, muževi, sve to više emo- tivno i socijalno zanemaruju. Zaključno, osim što je izvrsno (stilski) napisana, proza Rumene Bužarovske per- ceptivna je, duhovita i društveno angažirana te donosi „galeriju“ uvjerljivih likova i vjerodostojnih životnih priča, svakako bliskih hrvatskome čitateljstvu. Napisana gotovo „u maniri“ američkih kratkih priča, ova proza donosi i društvenu i intimnu problematiku, no ovdje nazočnu tek u nagovještajima, implicite i s pomoću simbola vladajućih paradigma, a opet je toliko očita i istinita, poput kamenčića koji žulja neg- dje duboko u cipeli... Nepreuzetnim pisanjem i jednostavnim jezikom, Bužarovska zadire duboko u suvremeni socijalno-psihološki (balkanski) kontekst te, ne težeći tzv.„visokoj“ književnosti, upravo stoga istu možda i doseže. Kao glas nove, surove ali i nježne, ženske poetike. Livija Reškovac, Zagreb www.stav.com.hr
RkJQdWJsaXNoZXIy NjQyNzA=