Nova Istra

238 KRITIČKI PRISTUPI I OSVRTI Livija REŠKOVAC sto da govore istinu, kakva god bila. Sve je važnije od istine, njihov ego, stil, slika na tele- viziji, odraz u ogledalu. (155) Ilija Aščić piše urbanu, suvremenu i stvarnosnu prozu kao beskompromisno i ogoljeno seciranje društva u kojemu živimo. Osim (ne mogu se oteti dojmu) auto- biografskih elemenata (namjerno upisana spojnica) i žestoke iskrenosti, ima u nji- ma (crno)humornih dionica, opisa somnambulnih stanja i postmodernističkih na- rativnih elementa (reference na film, glazbu, filozofiju, književnost). Priče su solidno napisane, rečenice teku glatko i bez zastoja, teme zanimljive i na tragu Bukowskoga (konotacije: pozicija društvenog autsajdera, prezime glavnoga lika, nizanje mizer- nih poslova, ljutnja na sustav i ljutnja općenito; vulgarnost, stav prema ženama, mi- zantropija...). Prvi i posljednji dio zbirke najuspjeliji su, srednji tematikom i stilom pisanja na- kon nekoliko priča postaje zamoran, pa se ne mogu oteti dojmu kako bi knjiga bolje funkcionirala da je podijeljena u dvije (tematski organizirane) cjeline ili da pojedine priče iz srednjega dijela uopće nisu uvrštene. Sve u svemu, Aščić je iskren, beskompromisan, zanimljiv i duhovit autor suvre- mene proze od kojega se u budućnosti može očekivati. Livija Reškovac, Zagreb www.stav.com.hr

RkJQdWJsaXNoZXIy NjQyNzA=