Nova Istra
184 KRITIČKI PRISTUPI I OSVRTI Željka LOVRENČIĆ vjekova želja za bijegom. Odjednom, vidi sve staze koje je prošao, sve ljude koje je sreo u životu, sve greške koje je napravio, sve ono što je propustio, sve želje koje je imao... i čini mu se kako sve dolazi na svoje: ne možeš nikamo pobjeći od samoga sebe. Ne postoji takva zemlja.“ Ne, uistinu ne postoji zemlja u kojoj bismo mogli postati netko drugi, netko tko bismo željeli biti. Nela Stipančić-Radonić stoga poručuje da moramo prihvatiti svoj život, odnosno svoju karmu i pomiriti se sa svojom sudbinom ma kakva ona bila. U ovome napetu romanu susrećemo likove na životnim prekretnicama, koji se vješto ili manje vješto suočavaju s novonastalim događajima i situacijama, koji uspr- kos preprekama nastoje uspješno preživjeti nedaće koje su ih snašle: smrti, rastave, izgubljene pa pronađene bliske i manje bliske ljude. Premda pod krinkom jedno- stavna popularnog krimića , ovo je djelo tematski vrlo složeno – u njemu se vješto isprepliću egzistencijalni i ljubavni problemi, smrt i život. Prema autoričinim rije- čima, ovo je roman gdje „ljudi putuju u svojim životima“. Ona tvrdi da to čine „prije nego što zauvijek otpočinu. I tek tada putovanje prestaje.“ Tek tada kad naše vječno putovanje kroz život završi i kada odemo s ovoga svi- jeta, prestaje potraga za samima sobom i zauvijek se smirujemo. Do toga trenut- ka koračamo životnom stazom posutom ružama i/ili trnjem te uspješno ili manje uspješno rješavamo vlastite probleme, suočavamo se sa zabludama, strahovima, patnjama... O svemu tome, i još koječemu, možemo čitati u ovoj odličnoj parodiji detektiv- skoga romana. Željka Lovrenčić, Zagreb
RkJQdWJsaXNoZXIy NjQyNzA=