Nova Istra
434 KRITIČKI PRISTUPI I OSVRTI Luka ROVČANIĆ mo se / cjelji za par centimetara / i utrnulih ruku / (linije života prerasle su šator / i naše privatno sunce)“,„(voda ne raste iznad brade, / pažljiva je prema obrnutim smrtima)“,„izbijaju nam bore / od nevinog dječjeg tarota / (ispod gornjeg sloja kar- tona prva tuga želi prodisati)“ i sl. Naravno, nije suvišno spomenuti to kako su, na grafostilističkome planu, naslovni i ostali stihovi (osim naslova ciklusa koji su napi- sani velikim početnim slovom i ponekih imena uključenih u pjesme: Pelješac , Mor- seov kod i sl.) napisani malim slovom. Neki naslovi mogu funkcionorati kao uvodni stihovi, koji s prvim stihovima pjesme čine prvu strofu (ili mogu funkcionirati kao matrični stih čitave pjesme, što pjesmi daje određenu fluidnost): „sve pokušavam uz rijeku / prije par godina / zapaliti i leći“ (sve pokušavam uz rijeku),„sunce je / treba složiti šator od marama / i ugurati se u žutu toplu smjesu“ (sunce je). Dru- gi tipovi naslova jesu u ulozi sažetka, odnosno sintaktički se ne vezuju uz prvi stih (ili preostale) u pjesmi. Sve u svemu, zbirku Vide Sever treba čitati i u njezinoj se suhoći utapati besko- načnim tekućinama (čitanjima) iza kojih će uvijek ostati neka nepoznatost koja će na površinu izvlačiti neka buduća čitanja, užitke ili najljepše smrti. Luka Rovčanić, Zagreb
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc2NzM=