Nova Istra
429 KOPRCANJE NA SUHOM Vida SEVER: Suho mjesto , SKUD„Ivan Goran Kovačić”, Zagreb, 2021., 77 str. Koprcanje na suhom Vida Sever novo je lice na pjesničkoj sceni. Prvom je i odmah nagrađenom zbir- kom Suho mjesto („Goran“ za mlade pjesnike) pokazala iznimnu nadarenost tek začetoga idiolekta koji će se, vjerujem, s daljnjim pjesničkim radom razvijati i po- kazivati još neotkrivene raskošnosti. Zbirka je satkana od pet ciklusa ( Polupropu- snost , Jedan vektor unatrag , Potopljeno prostorvrijeme , Povjeravanje temelja i San o pronalasku ) koji na makrostrukturalnoj razini, korespondirajući sa semantikom na- slovne sintagme, čine mrežu međusobno povezanih životnih fragmenata. Na para- tekstualnoj razini naslov je zbirke doznačen sintagmom Suho mjesto . Međutim, već se u prvim dvama ciklusima mogu primijetiti leksemi poput vode , rijeke , mora , plu- tanja , umakanja i sl. Iz tog antipodnog odnosa, opreke suho-mokro, nerijetko se pridaju pozitivne konotacije suhome. Primjerice, u prvoj ćemo pjesmi, u posljednjoj strofi (koja prema paratekstualnoj poziciji funkcionira kao prolog) pronaći sinta- gmu u kojoj se suhoća uspoređuje s razdobljem djetinjstva: „danas / umočiti noge / i naći sličnosti / s čudovišnim / i suhim djetinjstvom / kada sam vodu mogla / ispljunuti na pločnik / i zamišljati stometarne paprati / uz rijeku sline na asfaltu“ (sve pokušavam uz rijeku) . Slična se semantika istoimenoga epiteta gradi u stihovi- ma:„ gle more , / u transu staneš na stajalištu / gdje možda još postoji / suho mjesto / za protegnuti noge / zapaliti / i otpiti gutljaj“ (suho mjesto). Naslovni epitet, koji se ponavlja u posljednjoj strofi navedene pjesme, u imaginaciji lirskoga subjekta, Luka ROVČANIĆ
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc2NzM=