Nova Istra

391 Franjo NAGULOV KRITIČKI PRISTUPI I OSVRTI gramatski predznak (naravno, diskretan) primjećujem u trideset i devetom tekstu u kojemu je iskustvo stvaranja/konzumacije pjesme (jer poezija jest zbroj čimbeni- ka njenoga stvaranja i konzumacije, a zatim post-čitalačkoga rezona/stanja konzu- menta) uspoređeno s fiziološki vitalnom vježbom disanja, što iziskuje dramatičan i ponovljenom tvrdnjom podvučen napor: ovdje neće biti čuda. / samo pozoran rad . Oblikovanje tijela-teksta naznačeno modeliranjem supstitutivnoga tijela-tijela u glini ujedno je „točka na i“ rukopisa čija izgradbena procesualnost ostaje nedovrše- na (pa i nedovršiva): hipotetski, to znači da u nekom nipošto repriziranom ukoriče- nju tekst koji čitamo neće biti isti, a pri čemu će ulogu „modelara u glini“, očekivano je pretpostaviti, preuzeti sustvaralački raspoložen čitatelj. Potreba za čitanjem (bez isticanja znakova navoda) zbirke poezije Ipak, zora , iznimnoga prvijenca spisatelj- ski mudroga Tomislava Augustinčića, međutim, potreba je kojoj bi ozbiljan čitatelj morao udovoljiti. Pozornica je zakrčena egotripom i samo ozbiljan čitatelj kadar je nepristrano i znalački arbitrirati te vrjednovati stvarne estetske dosege novoobjavlje- nih naslova recentne domaće poezije. Što sam uključeniji u kritiku, to sam sigurniji da relativističko-marketinški pristup naslovima sve više uzima maha i tako otežava recepcijski proces onih poetskih ostvarenja čiji bi spomenuti dometi morali fascini- rati. Kao što je, u to ne morate sumnjati, Augustinčićev profani tekst fascinirao pot- pisnika ovih redaka. I kao što će, iskreno se nadam, fascinirati kudikamo pametnije od njega. Franjo Nagulov, Vinkovci

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc2NzM=